Hedef Kitle Çakışmasından Faydalanın

Hedef Kitle Çakışmasından Faydalanın

10.07.2016

Hedef kitlenizin kesin kullandığı veya ilgisini çekebilecek bir imaja veya sektöre atıfta bulunarak onları şaşırtabilirsiniz!

Örneğin; enerji içeceği markanız var ve hedef kitleniz benzin istasyonlarından alışveriş yapan genç erkek (hız tutkunu) kitle. O zaman enerji içeceğinizi motor yağı şişesi gibi yapıp dikkatlerini çekebilir, her markanın hedefi rafta görünür olabilirsiniz.

Makarna Saçlı Kız
Res.01 - "Makarna Saçlı Kız"

Bu örnekte makarnayı çok sade, temiz (less is more) ve esprili bir şekilde saçla ilişkilendirmişler. Çok akıllıca ve yaratıcı bulduk, paylaşmak istedik.

Makarnayı kim alır? Genellikle kadınlar. Kadınlar için saç şekillendirme apayrı bir dünya. Farklı şekilleri itibari ile makarna da buna çok uygun bu iki fikri birleştirmiş (hatta, kıvırcık saçlı çocuklara makarna saçlı derler).

Ama bizim makarnamızda buğday var?

Şimdi makarnada buğday olduğunu herkes bilir, tutup da "ama bizim makarnamızda buğday var, koyalım", "buğday tarlada yetişir, onu da koyalım", "tarlanın ufuk çizgisinde güneş batsın, onu da koyalım", "değirmen ekleyelim", "logomuzu ışıklı ve görünür şekilde ekleyelim" mantığında ambalaj tasarlattırırsanız, maalesef pek çok rakibinizle aynı yöntemi izlemiş ve rafta onlarla birlikte kaybolmuş olursunuz. Ama bembeyaz, temiz, cutoutlu penceresinde bir esprisi olan bu ürün olursa sadece esprisini eşine dostuna göstermek için bile ürününüz satın alınacaktır 😀

Bizden söylemesi...

Kaynak :Behance